Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is op een snelle, simpele en correcte wijze te controleren of iemand met een hoofddoekje tijdens een proefwerk of examen (g)een 'oortje' in heeft?

- er zijn sterke vermoedens maar zien geen kans dit te bewijzen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antoni
13 jaar geleden
Ik vraag me af of die collega per se moslim moet zijn. Die collega moet in ieder geval wel een vrouw zijn, want de hoofddoek is (bedoeld) om niet (te) aantrekkelijk te zijn voor mannen. Ze zal haar hoofddoek dus (in principe) niet afdoen als er een man in de buurt is. De controle kan (dus) plaatsvinden op een plek waar geen mannen zijn, bijvoorbeeld het damestoilet.
HeerVoldemort
13 jaar geleden
Oke, dat oortje is slim bedacht, maar hoe moet een handlanger weten wat de vragen van de toets zijn? Dan zal ze toch moeten praten om de vragen door te geven, pak je haar daar op.
paulus811
13 jaar geleden
Precies HeerVoldemor, dat dacht ik ook. Maar misschien zit er links een camera...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben inderdaad benieuwd hoe je überhaupt van een oortje gebruik kan maken zonder te praten. MP3 speler waarbij je alles opzoekt? Valt ook erg op. Je zou een regel kunnen instellen dat iedereen hun toestel uit moet zetten en op een tafel aan de voorkant moeten neerleggen. Het controleren door het hoofddoekje te laten verwijderen moet je gewoon niet doen. Een bekende truuk is met een elastiekje met een briefje onder een rokje. Kun je ook niets aan doen. Is misschien niet helemaal hetzelfde, maar met het oog op respect zijn beiden niet te doen.
HeerVoldemort
13 jaar geleden
Nou ik heb een bluetooth oortje voor mijn telefoon, die doet dat in elk geval niet. En volgens mij doen oortjes dat geluid maken wel, alleen hoor je dat dan via het oortje en niet van buitenaf. Wel een handige manier om de fraude te stoppen. Gewoon de ontvangst storen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk nu komen we ergens! Dat zou een snelle, simpele én correcte (opsporings) methode kunnen zijn de ontvangst storen maar is dat ook langer dan een paar minuten toepasbaar?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De kortste klap is om haar rechtstreeks te confronteren.
Uiteraard is dat alleen aan het daar geldende bevoegd gezag.
Denk hierbij aan de leerkracht/examinator of andere aangewezen functionarissen.

Maar een oortje alleen is natuurlijk niets, communicatie is altijd tweeweg verkeer.
Dus zal ze informatie moeten versturen om vervolgens informatie te kunnen ontvangen.
Nonverbaal zou in dit geval geen optie zijn dus zal ze moeten praten.
En ik neem aan dat dat ook niet is toegestaan in het lokaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing