Ik kan het lesgeld van 1065 euro niet betalen ook niet in termijnen,moet ik mijn dochter van school halen?

zij heeft slechts 300 studiefinanciering en mijn man is naar het buitenland gevlucht

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik ben zelf docent en dit komt vaker voor. Wat je kunt doen behalve contact opnemen met de overheid is contact opnemen met de school zelf. Vaak is er met de school ook wel het één en ander te regelen. Zo kan je bijvoorbeeld afspreken dat de school extra subsidie aanvraagt voor je dochter of dat je het lesgeld over een langere periode kan betalen.

Zelfs al kan de school zelf niets voor je betekenen dan zullen zij wel precies weten wat jij allemaal voor stappen kunt ondernemen om geld te regelen bij de overheid.

Als je dochter nog leerplichtig is dan mag je haar zelfs niet van school halen. D.w.z. dat je dochter dus sowieso op school moet blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze kan misschien een aanvullende beurs aanvragen via bijgaande website.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zou kunnen informeren bij de overheid: sociale zaken & werkgelegenheid.
daar zou je hulp moeten kunnen krijgen bij o.a. dit soort geldproblemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je dochter zou kunnen gaan werken, in de weekenden en in de vakanties en als ze dat al doet zou ze dat geld dus aan haar studie moeten gaan besteden in plaats van aan andere dingen. Verder kan ze inderdaad een lening aanvragen.

Dan hoef je haar niet van school te halen.