Kan ik verschillende qr codes maken voor mijn kraampje?

Volgende week sta ik met mijn bedrijfje op een beurs. Ik heb geen pin automaat, maar wilde qr codes uitprinten en naast de producten zetten. Zodat mensen met hun smartphone het kunnen scannen en direct worden doorgelinkt naar ideal. Weten jullie of dit mogelijk is? Dus verschillende qr codes met verschillende bedragen, gelinkt aan mijn bankrekening nummer

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
niet veel mensen hebben een QR scanner app op de telefoon. Dan moeten mensen eerst dit speciaal gaan installeren voor ze iets kunnen aanschaffen.
SimonV
6 jaar geleden
Met IOS 11 kan het straks zonder speciale app. Daarnaast kun je ook online scannen, zonder app:
https://webqr.com/

Antwoorden (1)

Betaalvereniging Nederland heeft een iDEAL QR-app ontwikkeld. Hiermee kan een mobiele iDEAL-betaling vanaf scherm, drukwerk of brief worden opgestart. De iDEAL QR-app voor smartphones of tablets scant de iDEAL QR-code, herkenbaar aan het iDEAL-logo in het midden. Daarna worden de details van de iDEAL-betaling getoond.

Na het scannen van een iDEAL QR-code verschijnt alle informatie over de transactie in de iDEAL-app. De consument controleert en bevestigt vervolgens deze informatie. Via de iDEAL-app wordt een kant-en-klare iDEAL-betaling in de mobiel bankieren app op de smartphone van de gebruiker klaargezet. Hierdoor wordt een aantal stappen in het gebruikelijke iDEAL-betaalproces overgeslagen. Om de transactie af te ronden geeft de gebruiker op de vertrouwde manier goedkeuring voor de iDEAL-betaling in de mobiel bankieren app, met zijn mobiele pincode.

Je kunt verschillende qr-codes maken, je kunt hiervoor contact opnemen met een zogenaamde Collecterende Payment Service Provider die iDEAL QR al aanbiedt. Dit zijn op dit moment CM Payments, CURO Payments, Ginger Payments, Multisafepay, Online Betaalplatform en Sisow.
SimonV
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Mijn antwoord werd door de vragensteller niet begrepen. Te weinig kennis? Dan is jouw antwoord een betere optie. Al is deze misschien niet gratis. Plus :-)
SimonV
6 jaar geleden
Jouw antwoord was ook interessant, maar wat is het webadres dat je bij http://nl.qr-code-generator.com zou moeten invullen?
Een link naar de ideal-site, inclusief het te betalen bedrag. Dat lijkt me niet eenvoudig.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Klopt. Dat het niet eenvoudig was stond er daarom ook bij. Jouw oplossing is eenvoudiger en daarom ook de plus van mij.