Kan je regisseur worden/zijn zonder opleiding?

Wat zeggen jullie, zou je een reggiseur kunnen worden/zijn zonder enige opleiding? Zo, nee watvoor-/welke opleidingen? Zo, ja hoe dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonder opleiding hoef je niet voor een baas te gaan werken, dus dan moet je op eigen houtje films gaan maken.

Antwoorden (2)

Je kunt regisseur worden zonder een opleiding daarvoor gevolgd te hebben, je moet dan wel over talent en doorzettingsvermogen beschikken. Reinoud Oerlemans heeft ook geen opleiding in die richting gevolgd en heeft het niet onaardig gedaan.
De opleiding die je kunt volgen is: camera en regie, voor minder vermogende mensen en onbekende, die niet over zoveel mazzel beschikken zeker een aanrader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reinout kon dit omdat hij bekend was en een heel bedrijf had achter zich: met andere woorden is een bekend iemand reden om die in te huren als regisseur dat doe je niet met een onbekend persoon en als die iemand dan ook nog eens zelf geld inbrengt wordt het helemaal makkelijk. Kortom: met geld is alles te koop!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met je eens Pelle, die 2 redenen had ik ook al aangegeven, om aan te geven dat het volgen van een opleiding toch wel een aanrader is.
Of zorg dat je met je eigen middelen een fenomeen op YouTube word. Begin klein en kijk waar het tot uitgroeit. En dan is doorzettings vermogen indd een prioriteit.