Wat zouden goede curriculaire activiteiten zijn als je IT wil studeren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De IT is zo breed dat je voor een goed antwoord wat specifieker over de richting moet zijn. Maar in zijn algemeenheid worden activiteiten waarbij samenwerken, begleiden, kennis overdragen, communiceren een grote rol spelen meestal goed ontvangen. Maar dat kan van alles zijn, teamsporten, musiceren in groepsverband, hopman bij de padvinderij, begleider/ coach bij de voetbaljeugdtrainer, huiswerkbegleider
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ehm.. dat wat in het curriculum zit? Of bedoel je extra-curriculair?

Antwoorden (1)

Als je IT wil studeren, zijn IT-gerelateerde curriculaire activiteiten zinvol.

Je kan bijvoorbeeld:
- je eigen website(s) gebouwd hebben;
- lessen of cursussen (ontwikkeld en) gegeven hebben over computergebruik en internetgebruik;
- IT-problemen opgelost hebben voor anderen, als hobby of bijverdienste;
- websites gebouwd hebben voor anderen, als hobby of bijverdienste;
- games of apps hebben gemaakt;
- artikelen, instructies of zelfs boeken hebben geschreven over IT-zaken;
- moderator zijn geweest bij een forum of een website;
- veel hebben bijgedragen aan interactieve websites zoals bijvoorbeeld https://nl.wikipedia.org en daar zelf artikelen op hebben gepubliceerd.
Antoni
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
@Antoni, wat je noemt is nuttig, maar dat zijn EXTRA-curriculaire activiteiten.
Antoni
7 jaar geleden
Ja, dat zie ik nu ook. Dank voor je opmerking. Desondanks zijn het handige zaken...
Antoni
7 jaar geleden
Wacht even. In dit geval zijn het extra-curriculaire activiteiten van een vooropleiding. De vraagsteller wil immers nog starten met zijn IT-studie. Vraagt de vraagsteller dan naar een geschikte vooropleiding voor een IT-studie, denk je? Dat lijkt mij onlogisch.
Antoni
7 jaar geleden
Dan zou hij immers waarschijnlijk niet het woord "activiteiten" hebben gebruikt, maar een woord als "vooropleiding".