Is er een opleiding in mentalisme?

Ik ben wel bekend met opleidingen in NLP, maar het lijkt me dat deze niet alle vlakken van het mentalisme dekken. Bestaat er (in Nederland, Amerika of waar dan ook) een opleiding in mentalisme?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Mentalisme is nog meer dan NLP, een pseudo wetenschap.
Maar het is eigenlijk meer amusement dan wat anders . Wat bekende buitenlandse en binnenlandse mentalisten zijn:

Derren Brown
Uri Geller
Banachek
Jan Bardi
In Nederland en België werkzame mentalisten

Gili (B)
Jan Bardi (B)
Malchat (NL)
Mogelijk nemen zij leerlingen aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mentalisme is een vorm van goochelen waarbij je de zaal laat geloven dat je gedachten kunt lezen. De beroemdste beoefenaars van deze 'kleinkunst' in Nederland zijn op dit moment Rob en Emiel, die enkele jaren geleden ook de nieuwe Uri Geller Show gewonnen hebben.

Mentalisme is, net als legerdemain en grote trucs met doorgezaagde meisjes, iets dat je kunt leren door veel te oefenen. Het heeft niks met buitenzintuiglijke gaven te maken. Een gemiddelde goochelopleiding zal er ongetwijfeld uitgebreid aandacht aan besteden.

Als je meer een aanhanger van het zweverige mentalisme bent, zou je het "Handboek voor Mentalisten" van Clint Marsh eens kunnen lezen.