Krijgen kinderen die op de middelbare school zitten deze maand vrij vanwegen het slechte weer?

Kinderen die veel moeten fietsen en die bijvoorbeeld meer dan de helft van de rit moeten lopen kunnen die vrij krijgen vanwegen het slechte weer en ook de anderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (9)

Ik hoop het toch niet want hoe moet je er anders gezonde stoere Hollandse kinderen van maken.
Het wordt anders als er geen doorkomen aan is.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hoef je niet perse voor naar school te gaan dat kun je ook op de ijsbaan of op weg naar de bioscoop.
Dat is geen reden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede reactie kerstmisssnee. :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kerstmissnee: als je zo gaat denken, kun je net zo goed niet meer van huis gaan. Of je nu loopt, fietst of met de auto gaat, het is allemaal best wel gevaarlijk.
mijn nichtje zit op mavo en moet smorgens en smiddags 10 km fietsen maar die heeft nog geen 1 vrije dag gehad
14 jaar geleden
Bij onze school niet nee, we krijgen deze maand niet vrij, ze willen gewoon dat je naar school komt ook al moet je met de bus/auto/fiets/lopend. Lekker glibberen over de weg :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou wat worden als iedereen opeens thuis mocht blijven... In Rusland zouden ze dan trouwens een half jaar niet naar school kunnen. Gewoon eerder weg.. Zorgen dat je op tijd ben; moet ik ook op m'n werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad. + Wist je dat ze in Wit-Rusland als het zo vreselijk koud is de kinderen op school blijven slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ahh bah, Wil er niet aan denken om met mijn klasgenoten op school te moeten blijven slapen.
Dalijk snurken ze allemaal :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lora: Wist ik niet. Misschien moeten ze dat hier dan ook maar 'ns invoeren al het zo koud en besneeuwd word ;-)
De leerplicht is er niet voor niets!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas niet, alleen als er je er echt niet meer doorheen kan komen. Als ze hierdoor te laat komen is dit een geldige reden. Maar zolang de school niets heeft aangekondigd zijn ze verplicht te komen.

Het enige wat je zou kunnen doen met een aantal ouders iets afspreken om ze te brengen en te halen. Als het nog zo slecht blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest in de jaren 70, 12 kilometer op de fiets naar school,en als dat helemaal niet ging kon je nog de bus pakken.
Het zou geen goede zaak zijn om ze vrij te geven,ze mogen er echt wel iets voor doen.
Wij werden vroeger gewoon naar school gestuurd,mijn ouders dachten er niet aan ,om bij slecht weer hun kinderen thuis te laten.
Naar de lagere school moesten we 4 km lopen,en dat deden we gewoon,want iedereen deed het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik rijd elke dag 15 kilometer naar school, en eerlijk gezegt valt het volgens mij wel mee.
je kunt nog prima rijden( bij ons dan )
en het is veel vervelender als het regent dan als het koud is en een beetje sneeuwt.
dat is mijn ervaring,
groetjes jamie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jamie! Goede instelling, +1!
Krijgen werknemers deze maand vrij vanwege het slechte weer?
Nee... Dus waarom scholieren wel?

Ik kan me er niet echt in vinden dat slecht weer een goed excuus is om niet naar school te hoeven. Ik heb voor mijn werk ook aardig wat door de sneeuw mogen ploeteren, maar ik weiger te laat te komen of niet te komen.
En voor school zou ik hetzelfde doen. Dat is je basis voor de toekomst. Als je nu niet naar school zou moeten, verwacht je later dat je met een beetje ook niet hoeft te werken.
En ja, die kinderen moeten lopen en ploeteren e.d. Maar als liefdevolle ouder zou je ze ook eens een keer een lift kunnen geven. Gewoon omdat ze geen keus hebben als fietsen of lopen.