Als je bij een werkgever collectiviteitskorting hebt gehad en dit na einde dienstverband nog doorloopt, wat zijn dan de gevolgen voor de werknemer?

Ik neem aan dat de ex-werkgever de verzekeringsmaatschappij normaal gesproken in kennis stelt van het ontslag van de werknemer? Of wordt de ex-werknemer ook verantwoordelijk geacht voor het melden? Zo ja, wat zijn hiervan de gevolgen voor de ex-werknemer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verwacht niet zoveel gevolgen, als je bij postnl weg gaat mag je ook nog drie jaar die korting houden. Een zorgverzekeraar wil jou liever houden met korting dan dat je naar een ander gaat.... maar goed er zal wel iemand komen met het precieze antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan het beter overbodig melden dan dat het te laat gemeld wordt door je ex-werkgever. op die manier weet je ook de gevolgen. Wellicht stopt de verzekering per direct en kunnen ze je een goed aaonbod don. dan weet je direct waar je aan toe bent.

Het beste antwoord

Het hangt er van af wat er in de CAO vermeld staat.
Indien in de Collectieve Arbeidsovereenkomst vermeld staat dat de voordelen van een collectiviteitskorting stoppen op de dag dat jouw ontslag valt dan geschiedde dat zo.
Indien er staat dat jij nog enige tijd recht hebt op dat voordeel, idem dito.

In principe dien jij geen stappen te ondernemen en lost alles zich automatisch op volgens het contractueel bepaalde stramien.
Doch het is misschien handig om nu al te weten waar je staat?8
In dat geval neem je best contact op met ofwel jouw werkgever, ofwel met de verzekeringsmaatschappij.

Liefs en veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor het bericht!