Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn de printkosten voor mijn studie aftrekbaar bij de belastingdienst?

De tijd van de belastingaangifte is weer begonnen.
Klopt het dat ik de printkosten voor mijn HBO studie ook mag declareren?
Ik ontvang geen vergoedingen zoals studiefinanciering waardoor ik over de drempelwaarde kom.

Als dit gedeclareerd kan worden vraag ik mij af hoe ik dit aan kan tonen. Om te kunnen printen op school moet ik geld op mijn pas zetten vanaf mijn bankrekening. Ik heb hier geen bon van. Uiteraard wel de afschrift, maar daar staat niet op dat dit is om te printen of kopiëren.
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn niet heel veel studiekosten aftrekbaar. Aftrekbaar is het collegegeld / lesgeld. Ook de voorgeschreven boeken en papers. Als u zaken als papier, pennen, printkosten wilt opvoeren, kunt u hoogstens een stelpost van bijvoorbeeld € 50 in de studiekostenaftrek meenemen. De drempel bij studiekosten is € 250.
Computerapparatuur (waaronder tablets, notebooks, internetabonnementen en randapparatuur) is niet aftrekbaar. Reiskosten – eveneens niet aftrekbaar.
(Lees meer...)
fisbel
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding