Zijn de printkosten voor mijn studie aftrekbaar bij de belastingdienst?

De tijd van de belastingaangifte is weer begonnen.
Klopt het dat ik de printkosten voor mijn HBO studie ook mag declareren?
Ik ontvang geen vergoedingen zoals studiefinanciering waardoor ik over de drempelwaarde kom.

Als dit gedeclareerd kan worden vraag ik mij af hoe ik dit aan kan tonen. Om te kunnen printen op school moet ik geld op mijn pas zetten vanaf mijn bankrekening. Ik heb hier geen bon van. Uiteraard wel de afschrift, maar daar staat niet op dat dit is om te printen of kopiëren.
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Er zijn niet heel veel studiekosten aftrekbaar. Aftrekbaar is het collegegeld / lesgeld. Ook de voorgeschreven boeken en papers. Als u zaken als papier, pennen, printkosten wilt opvoeren, kunt u hoogstens een stelpost van bijvoorbeeld € 50 in de studiekostenaftrek meenemen. De drempel bij studiekosten is € 250.
Computerapparatuur (waaronder tablets, notebooks, internetabonnementen en randapparatuur) is niet aftrekbaar. Reiskosten – eveneens niet aftrekbaar.
fisbel