Wat is het atheneum, gymnasium, vwo, havo enz. in België?

Met welke richting in België kun je deze ongeveer vergelijken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
55.9K

Het beste antwoord

ASO = algemeen secundair onderwijs
TSO = technisch secundair onderwijs
BSO = beroeps secundair onderwijs

ASO is het hoogste, daarna kun je naar de universiteit.
Dan heb je TSO, dat is vergelijkbaar met de Havo. Daarna kun je naar de hogeschool.
BSO is vergelijkbaar met het VMBO. Daarin wordt je gericht tot een bepaald beroep opgeleid.

Daarnaast is er nog een richting KSO = kunst secundair onderwijs. Dat zit op hetzelfde niveau als ASO.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is dan te vergelijken met ASO? en het atheneum en gymnasium?
Amadea
11 jaar geleden
Het VWO inderdaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
VWO is atheneum en gymnasium samen HeyHeyHoi. Een gymnasiumdiploma is niet 'hoger' dan een atheneumdiploma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus VWO= ASO= Atheneum & gymnasium? klopt dat dan?
Amadea
11 jaar geleden
Je kunt niet stellen dat ze exact gelijk zijn, maar ze komen overeen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok dankjewel
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Volgens mij staat kso gelijk aan tso mij vriendin doet kan en dat is helemaal niet gelijk aan aso ook heb ben we nog buso speciaal onderwijs en sport ik weet de naam niet maar dat is ook gelijk aan tso maar dan met sport