Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een baan in de IT vinden zonder diploma?

Ik ben inmiddels 23 jaar oud, destijds ben ik halverwege gestopt met mijn Boekhoudkundige medewerker MBO Niveau 4 opleiding. En ben nu begonnen aan de opleiding HBO Informatica Deeltijd Software Engineering dmv de toelatingsexamens 21+. Het probleem is namelijk dat ik vanaf mijn tweede studiejaar een relevante baan nodig heb. Ik weet dat het best moeilijk zal zijn, maar zijn er mensen die me goed advies kunnen geven welke stappen ik moet gaan volgen om tóch aan een relevante baan te komen.

Groeten

Toegevoegd na 1 week:
Update

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
768
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat kun jij qua software engineering (programmerings talen, ontwerp van software)? Vaak zijn bedrijven ook geïnteresseerd in mensen die weten hoe een CAN bus werkt. Een diploma is vaak ook niet noodzakelijk, het gaat meer om je ervaring en werk/denk niveau.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Heb je iets wat je kan laten zien? Want een werkgever is daar gek op. Leuk om te weten waarvoor je opgeleid wordt of wat voor opleiding je al hebt gehad, maar belangrijker is wat je kán! Bij een sollicitatiegesprek (en evt in je sollicitatiebrief) kun je dan laten zien wat voor leuke dingen je kan maken. Websites met nuttige onderdelen en technieken of applicaties die relevant zijn voor het bedrijf waar je wilt solliciteren.

Een werkgever die onder de indruk is van wat je kan maakt zich minder zorgen om je diploma!

Welke richting wil je gaan? Web of applicaties?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Software Engineering .

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding