Welke stellingen kan ik goed gebruiken tijdens een discussie over het ontstaan van de aarde/het leven op aarde?

Wij moeten een presentatie geven over het ontstaan van leven op aarde en het ontstaan van de aarde en dan van verschillende kanten.
Dus wij hebben nu; creationisme, de evolutie theorie, panspermie/alien intervention, intelligent design, en een mythe van de oude Egyptenaren. Nu willen wij aan het eind van de presentatie een discussie voeren aan de hand van stellingen, die betrekking hebben op dit onderwerp.
Weet u/jullie nog goede stellingen die ik kan gebruiken?
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!

Mvg loetje 102

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Wat als het leven nooit is begonnen?? (zou de universum er dan wel zijn of is er dan gewoon niks? er moet toch wel iets zijn?, kan je er eventueel bij vermelden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijke stellingen (die moeten bij voorkeur prikkelend zijn en uitnodigen tot discussie toch?):

- evolutie is een onbewezen theorie

- creationisme is een mythe, ontstaan uit volksvertellingen

- er zal nooit volledig duidelijk worden hoe het heelal is ontstaan

- intelligent design is een variant op creationisme

- elk volk heeft een eigen ontstaansmythe die verklaart wat zij niet begrijpen

- wetenschappelijk bewijs gebruiken als verklaring voor het ontstaan van de aarde/van leven op aarde is ook een vorm van geloof