Waar kan ik een goeie studie keuze test doen?

Ik wil van de commercie compleet omschakelen naar een non-profit kant, waarin ik mensen kan helpen problemen op te lossen, die deze drukke wereld met zich meebrengt. Ik weet alleen niet welke studie ik daarbij het beste kan kiezen, op hbo niveau dan. Mijn vraag aan jullie is: waar kan ik het beste zijn om de juiste keuze te maken? En niet achteraf spijt te krijgen. En de keuze is nogal breed zegmaar

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Bij Schouten & Nelissen hebben ze goede mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via http://www.hva.nl/een-studie-kiezen/welke-studie-kies-jij/ik-twijfel-nog/ kun je je op weg laten helpen als je nog twijfelt over een bepaalde studierichting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is het een idee om de opendagen van de hogescholen te bezoeken. Deze zijn meestal rond deze periode (oktober/november), omdat in februari weer nieuwe instroom komt.
Bezoeken verschillende informatie stands en vraag eventueel een gesprek aan met een decaan of opleidings lector.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn veel mogelijkheden in de sector Zorg en Welzijn. Je kunt eens kijken op de site www.youchooz.nl waar veel opleidingen en beroepen zijn verzameld in die sector. Je kunt er op verschillende manieren informatie zoeken en vinden.
Je kunt ook een beroepskeuzetest doen. Dat is online bijvoorbeeld mogelijk via de site www.123test.nl Je zult zien dat er gratis tests zijn te vinden, maar die zijn minder uitgebreid en betrouwbaar dan de tests waarvoor je betaalt. Er is een test te vinden (Professionele Beroepskeuzetest, voor 12,50) die behoorlijk goed is en niet duur. Misschien heb je daar wat aan.
Ook is het natuurlijk mogelijk om een adviesbureau in je omgeving te zoeken, waar men tests aanbiedt.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ook al aan de zorg zitten denken inderdaad, maar dan de maatschappelijke zorg, sociaal dus! En die 123 test is te ruim om precies te kunnen zijn, dus ik denk dat ik inderdaad naar een bureau in de buurt ga, en naar de opendagen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die sociale beroepen en opleidingen staan op dezelfde site (zorg en WELZIJN) Succes ermee!