Waar kan ik inschrijven op aanbestedingstrajecten en/of tenders en wat is de beste manier om deze ook nog te winnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke bedrijfstak?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ict

Het beste antwoord

De Europese Unie heeft een speciale site voor tenders, die heet TED (Tenders Electronic Daily). Je moet je wel registeren. Je kunt vervolgens ook zoeken op bedrijfstak. De vraag hoe je deze kunt winnen kunnen we niet beantwoorden, misschien kan iemand anders je daar mee helpen.

TD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet helemaal wat je zoekt, maar ik wilde je toch iets bieden.
Bijgevoegd de link naar een site mbt vragen rond on-line ict aanbestedingen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bouw win je aanbestedingstrajecten door goedkoper te bieden. Dat doe je door sneller af te leveren en goedkoop te blijven.
Dit is voor elkaar te krijgen door:
een sneller bouwmethode te gebruiken dan de concurrent, efficient personeel in te zetten, goedkopere materialen te kunnen gebruiken door te onderhandelen met leveranciers en onderhandelen met onderaannemers. De kunst is om dit alles voor elkaar te krijgen zonder verlies van kwaliteit, zonder fouten bij de calculatie te maken (dus zonder bijvoorbeeld de post 'isolatiemateriaal' te vergeten, nogal duur voor de aannemer) en het ook voor de aannemer (jezelf) rendabel te houden (je moet natuurlijk ook nog winst maken).
Dat is het geheim van de smit. De ene aannemer gebruikt heel duur maar efficient materieel waardoor er toch wnst wordt behaald, de ander gebruikt zwart betaalde arbeiderskrachten (risicovol en niet aan te raden natuurlijk).
Doe een cursus calculeren zou ik zeggen, dan leer je de basis en de rest is slim, tactisch en efficient zijn. Succes.