Gelden oude rechten, als ik na afloop van tijdelijk contract een nieuw contract aangeboden krijg?

mijn functie is ikkv herziening functiehuis lager gewaardeeerd. Ik hou echter mijn oude salaris. Binnenkort loopt mijn contract af. Er is een mogelijkheid dat ik kan blijven. As ik een nieuw contract voor dezelfde functie aangeboden krijg, heb ik dan op enige manier ook weer de mogelijkheid op het oude, dus hogere salaris?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als je contract afloopt, wordt het contract daarna niet-verbindend (de bindendheid verloopt als het ware). Echter, de meeste contractverlengingen houden een verlenging van het oude contract is (het contract wordt dus onder dezelfde voorwaarden verlengd. Ik begrijp dat dit bij jou niet is: de inhoud van het nieuwe contract wordt veranderd. Dit is dan wel toegestaan en hier kan je in beginsel niks tegen doen. Let er wel op dat een werkgever niet meer dan een x aantal keer (ik dacht 3) mag verlegen en daarna verplicht is een vast contract aan te bieden.