Je bent verplicht naar school te gaan tot je je startkwalificatie hebt (dat is mbo2 of havo of hoger) of totdat je 18 bent.

De plannen zijn er om die leeftijd te verhogen maar dat is nog niet definitief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een uitzondering daarop is praktijkschool verlaten met AKA diploma. +

Andere antwoorden (2)

Tot je 21ste
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-1 Fout antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij ook een min, klopt gewoon niet.
De volledige leerplicht geldt voor kinderen vanaf vijf jaar tot en met het schooljaar waarin ze zestien worden. Vervolgens geldt de kwalificatieplicht tot de 18e verjaardag, tenzij de jongere een startkwalificatie heeft. Een startkwalificatie is een diploma op minimaal mbo 2 of havo/vwo-niveau.

Jongeren van 18 tot 23 jaar zonder startkwalificatie, vallen onder de RMC-wet (Regionale Meld- en Coördinatiefunctie Voortijdig Schoolverlaten). Jongeren die zijn aangemeld bij de RMC worden geholpen en gestimuleerd om terug naar school te gaan of om werk te vinden waarbij ze een diploma kunnen halen.