Moet je bij een BBL opleiding bij een bedrijf werken dat daar aansluit? Of mag je gewoon 2 dagen in de week naar school en werken waar jij wilt?

Bijvoorbeeld ik doe een Technicus data/elektra opleiding op mbo-4 niveau en ik werk al bij de politie mag ik dan gewoon die opleiding doen zonder bij een technicus bedrijf te werken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Nee voor een BBL opleiding moet je werk hebben wat past bij de opleiding. Verder moet het bedrijf of instelling een zogenaamd leerbedrijf zijn wat daar echt voor is aangewezen. De brancheorganisatie gaat aan de hand van kwaliteitscriteria na, of een bedrijf of instelling als leerbedrijf erkend kan worden.
De gegevens van alle erkende leerbedrijven staan op www.stagemarkt.nl.

Op het leerbedrijf moeten er mogelijkheden zijn om u de kennis en vaardigheden te laten verwerven die nodig zijn voor de BBL-beroepsopleiding. U moet bijvoorbeeld regelmatig instructie krijgen van een deskundige praktijkopleider in het bedrijf of de instelling.

Dus zolang je bij de politie geen kennis en vaardigheden kunt opdoen die bij jouw opleiding passen gaat dat niet lukken helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet zo en zo bij een erkend leerbedrijf zitten.
Zou jij graag werken en leren willen combineren? Dan is een BBL opleiding iets voor jou. BBL betekent: Beroeps Begeleidende Leerweg. Dat houdt in dat je werkend leert. Je gaat daarbij meestal één dag in de week naar school. Daarnaast werk je 4 dagen in de week bij een bedrijf.

Doordat je werken en leren combineert kun je de theorie die je op school krijgt gelijk toepassen in de praktijk. De meeste mensen die kiezen voor het volgen van een BBL opleiding willen zo snel mogelijk aan het werk en kiezen daarom voor deze manier van leren.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo en zo? Bedoel je niet sowieso?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sowieso zie ik geen antwoord op de vraag geloof ik...