Wanneer heb je een Bachelor en wanneer een master? (België)

Waar en hoelang moet je hebben gestudeerd voor een Bachelor of master diploma te hebben

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Een professionele bachelor duurt 3 jaar. Een academische bachelor ook. Op een academische bacheloropleiding volgt een masteropleiding. Die duurt soms 1 jaar, soms 2 jaar, dat hangt af van studierichting en de universiteit waar je op zit. De meeste opleidingen hebben een tweejarige master en de meeste masteropleidingen van 1 jaar zijn aan het overschakelen op een tweejarige master, of maken daar plannen toe.
Je kunt in elke universiteit van België een bachelor- of masterdiploma halen, maar niet elke universiteit biedt alle opleidingen aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in Nederland duren de meeste bachelors 3 jaar en een master meestal 1 jaar of 2 jaar. Je begint met een bachelor en daarna studeer je af met je master en krijg je ook de titel master. En je volgt bachelor/master op een universiteit, je kan echter ook via een constructie van HBO naar master.