Hebben ze ook een vwo school voor creatieve kinderen?

Ik heb een vwo advies maar ik ben erg creatief (ik knutsel graag ik doe graag dingen met mijn handen..)
Ik weet nu al namelijk dat ik liever naar een school ga in Noord Holland waar ze ook aandacht besteden aan de creatieve kant van mij dan dat ik alleen maar moet leren..

Graag tips?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (6)

Hallo, zeg ik ken er nog zo een. Je kan goed leren en hebt een stel goede hersens. Die mag en moet je helpen ontplooien. Je weet nooit welk gemak je daarvan nog een hebt. Maar als je VWO hebt gedaan en gehaald betekent dit niet dat je geen creatief vak mag zoeken om zo van je baan een hobby te maken. Maat gooi je kennis niet te grabbel en zorg zeker eerst voor een diploma. Dat is mijn advies, dat deed die jongen die ik ken ook. Hij heeft er nooit spijt van gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Amsterdam heb je de IVKO school. Die gaat vooral uit van kunstzinnig onderwijs. Wat ik niet weet of ze ook vwo hebben.Het zou zonde zijn als je onder je niveau zou worden opgeleid. Is dat op de IVKO school niet mogelijk, zorg dan dat je op een goede gewone vwo komt te zitten en gebruik je vrije tijd voor je artistieke activiteiten. Mogelijkheden genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Vrije school(parcival college) wellicht. Al werken ze daar geloof ik wel iets ander op het gebied van "niveau's"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig heb je op veel middelbare scholen ook een kunststroom of -lijn. Ik ken de scholen in Noord-Holland niet, maar je zou eens kunnen googlen op kc-stroom, of cultuurlijn oid.
Vrije school zou ook een optie kunnen zijn, maar laat je dan wel heel goed informeren, dat moet bij je passen.
En ga verder vooral naar open dagen, daar laten scholen zien wat ze te bieden hebben. En let dan ook op het aantal uren dat je voor kunstzinnige vakken hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iets anders maar kijk eens of een technasium iets voor je is. Dat is niet noodzakelijkerwijs iets wat bol staat van techniek maar vooral van samenwerken, onderzoeken en ontwikkelen. Je maakt in groepjes maquettes of werkende oplossingen voor een probleem. Erg leuk voor creatieve kinderen die graag bezig zijn met hun handen én hoofd (VWO niveau).

http://www.technasium.nl/LeerlingenEnHunOuders.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het VWO kun je kunst als examenvak kiezen. Daar zit altijd een praktische opdracht aan vast. Verder hebben veel VWO's een keuzewerkuur waarin je, als je geen achterstanden hebt, allerlei creatieve dingen kunt kiezen. Vraag ernaar als je bij scholen gaat kijken.