mijn zus krijgt 90 euro studiefinanciering (hbo) en ik 206 euro (mbo), klopt dit?

klopt dit? mijn vader verdient niet zo veel dus vandaar dat ik meer krijg dan normaal(normaal 75euro), zou mijn zus ook meer moeten krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Amadea
11 jaar geleden
Heeft je zus minder reiskosten dan jij, of woon jij op kamers en zij niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee allebei niet het geval
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet niet of het hier aan ligt maar mijn zus ik 22 jaar en begint nu weer met een hbo oplwiding terwijl ze vorig jaar een jaar heeft gewerkt omdat ze niet wist welke opleiding ze moest kiezen

Antwoorden (2)

Het hangt helemaal van de situatie af. De basisbeurs voor thuiswonende HBO-ers is € 95,61. Maar als jij extra krijgt, zou zij ook meer moeten krijgen (lenen), behalve als ze dat niet heeft aangevraagd. Want je moet wel in je aanvraag opgeven dat je ook een aanvullende beurs wilt. Lijkt me wel de moeite waard dat ze dat alsnog aanvraagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad zeker zinvol om de aanvullende beurs zo snel mogelijk alsnog aan te vragen (als dat het probleem inderdaad is, en dat lijkt me wel waarschijnlijk).
Óók omdat dat de aanvullende beurs van de vraagsteller weer wat hoger maakt (omdat de ouderbijdrage dan over beide kinderen verdeeld wordt, en er dus per persoon maar een halve ouderbijdrage van de maximale aanvullende beurs afgaat, terwijl nu de ouderbijdrage volledig afgaat van de aanvullende beurs van de vraagsteller).
Dit klopt niet. Ik zou er zeker even met de DUO bellen over dit probleem. Waarschijnlijk heeft je zus geen aanvullende beurs en jij wel. Dit kun je aanvragen.

Hou wel rekening met dat hbo minder krijgt dan mbo.