zijn er transport bedrijven die dubbelbemanderitte doen?

Mijn ouders zijn allebei chaffeur en nu willen ze graag bij een bedrijf werken waar ze dubbelbemande ritte doen of echtparen zoeken.. Weet iemand een bedrijf of bedrijven? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

tnt doet het zowiezo en groente en fruit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die bedrijven zijn er wel, maar dan zul je het toch in het vrachtverkeer of koerierswerk op lange afstand moeten zoeken. Wanneer bepaalde verre ritten een hoge urgentie hebben, moeten ze met 2 personen gereden worden, gezien je je aan de rij -en rusttijdenwet moet houden. Op deze manier mogen beide chauffeurs gebruik maken van de tachograaf (ze kunnen elkaar dan aflossen en relatief frisser blijven). Dus voor een paar ritjes in Nederland en omgeving, denk ik niet dat een dubbelbemande rit financieel haalbaar is (tenzij er veel los -en laadwerkzaamheden zijn, die je in je eentje niet kunt doen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BKT in Velsen rijdt veel dubbelbemand op Spanje, Italie, Portugal en Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geldtransporten zijn altijd dubbel bemand (of bemenst).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloemenexpediteurs hebben meestal 2 chauffeurs op de wagens, (Aalsmeer) geldtransporten (kleine en grote pantserauto,s), meubelfirma,s en witgoedhandelaren
waar ze met 2 personen in de wagen zitten.