wat voor soort banen vind je in de zakenwijk La defense in Parijs?

Toegevoegd na 8 uur:
Dit wil ik graag weten omdat ik bezig ben met een verslag van Parijs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Hoe is deze vraag bedoeld? Wil je gewoon graag weten, wat voor soort mensen daar werkt? Zoek je er zelf een baan? In elk geval kun je hier alle huidige vacatures in die wijk vinden:

http://www.jobisjob.fr/la+defense/emploi/l

Dan kun je zien wat er het meest gevraagd wordt en dat zal je vraag hopelijk beantwoorden.
Salut!

Toegevoegd na 21 uur:
Een verslag...... ben je er op werkweek geweest of zo?
Het is DE kantorenwijk van Parijs er zijn veel grote (internationale) bedijven gevestigd. Hier kun je alle bedrijven vinden die er zijn:
http://www.parisladefense.com/parisladefense/index.htm
Kijk onder "Vous recherchez" en vul daar onder "Par Nom"
een letter van het alphabet in, dan krijg je de namen van alle bedrijven die met die letter beginnen in een lijstje.
Zoals gezegd het is een kantorenwijk. Het meeste wat men er vindt zijn dus bureaubanen, al moeten al die mensen (zeker in Frankrijk) lunchen en vaak ook ontbijten of dineren, en komen er vanwege het internationale karakter van de wijk veel buitenlanders er zijn dus ook bijv. flink wat horecagelegenheden.
In London is Canary Wharf (redelijk) vergelijkbaar.
Misschien helpt dat je ook op weg.
Wil je weten hoe La Défense aan zijn naam komt (en ontstaan is) zie dan bij "bron", maar misschien had je dat zelf al gezocht. Succes ermee.