Voormalige bore-out melden bij sollicitatie naar uitdagende baan?

Ik heb bij een vroegere, enorm saaie, baan een bore-out gehad. Het heeft me toen een half jaar gekost om er weer bovenop te komen.
Ik solliciteer nu op een zeer uitdagende baan. Ik heb er veel zin in en verwacht ook niet dezelfde problemen.
Is het slim om die bore-out te melden, bv om aan te geven dat ik eigenlijk behoorlijk stress-bestendig ben en dus zeker een bepaalde mate van stress nodig heb om te functioneren?
Of blijkt uit die bore-out vooral dat ik vatbaar ben voor psychische problemen en kan ik het beter niet noemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Persoonlijk zou ik het niet zo nadrukkelijk noemen.

Meer iets in de zin van 'Mijn vorige baan was weinig uitdagend Ik hoop dat de baan waar we het nu over hebben, wat meer eisen stelt aan mijn stressbestendigheid. Ik heb nl het gevoel dat ik beter functioneer onder omstandigheden waar tijd een belangrijke factor is, en eigenlijk altijd tekort komt. '

Op die manier draai je een negatieve ervaring in het positieve.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het lijkt mij echt niet verstandig om dit te benoemen.Meestal is het verstandig om alleen om hun vragen te beantwoorden en je kunt ook best aangeven dat je stress-bestendig bent zonder de bore-out te benoemen.Sucses!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beste dit niet als zodanig noemen omdat het afschrikt en vragen oproept die niet relevant zullen zijn.
Als je er zelf van overtuigd bent dat dit je niet meer overkomt ga dan zelf verzekerd het gesprek in en vertel dat je geen uitdaging meer had in je vorige functie.

Belangrijk is echter wel dat je niet mag liegen; ook niet om bestwil.
Dus als je solliciteert vanuit een werkloze positie zul je wel een goede verklaring van je thuiszitten moeten hebben.
Vanuit een werkende positie is er niks aan de hand en kun je gewoon je verhaal doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik zou het zeggen, wees zo eerlijk mogelijk als je kunt, wellicht heb je dan net minder snel een baan, maar je weet zeker dat je niet opnieuw een bore-out zult krijgen...

Meldt die gewoon, begin met eerlijk en open zijn voordat je de baan hebt, en zij die jou willen hebben zullen je waarderen om je openheid en eerlijkheid... Dus begin VOORDAT je aan de baan begint met open een eerlijk zijn, dan hoef je dat niet te doen als je de baan hebt, want dat is niet simpel te doen als je er al werkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor wat geweest is geweest ,nieuwe kansen komen op je pad. Het gaat niemand wat aan dat is een stuk privacy .Kijk vooruit ,en is het toch geweldig dat je weer iets nieuws creeerd ,voor jezelf . Het behoort tot je verleden en zet jezelf op een groot voetstuk dat je het kan !! Niks psychische problemen het kan altijd gebeuren ,kijk in het nu hoe je er nu voor staat ,en gaan met die banaan . Ik wens je veel succes ,en zet je zelf nooit kwetsbaar neer door iets uit je verleden ! Dat is geweest .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet doen,maar dat is gemakkelijk gezegd,want jij bent degene die solliciteert! De kans dat men informeert bij die vorige werkgever zit er natuurlijk wel in,of je zou die ook niet moeten vermelden.Ik weet niet wat wijsheid is in deze. Maar ik wens je in ieder geval succes.