Is het verstandig om een half jaar studievertraging op te lopen,zodat je alles op een rijtje kan zetten?

Ik zit in het 2e jaar van de pabo. Door ziekte heb ik 2 weken gemist en ben ik veel bezig geweest met privé omstandigheden. alles bij elkaar opgeteld weet ik nu niet wat ik doe en ik zit erover na te denken om in februari (de februari-stroom) opnieuw met het 2e jaar te beginnen, zodat ik alles rustig op een ritje kan zetten. Nu stress ik alleen maar en omdat ik het niet snap,schuif ik het voor me uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat blijft natuurlijk een subjectieve vraag, maar ik kan je wel enkele tools aanreiken waarmee je voor jezelf de dingen kan uitklaren: - Veel studenten begrijpen de leerstof niet meteen: je bent daar om te leren, niet om alles meteen te begrijpen of te weten. Vraag uitleg aan je docenten, medestudenten of aan anderen die het vak wel weten te beheersen. - Weet dat van uitstel ook afstel komt. Ga er gewoon voor! Het is nog niet te laat maar je moet er nu wel een lap op geven. De examens komen er aan en als je je notities gaan aanvullen en de leerstof nog eens opfrist dan ben je goed bezig. - In februari starten vaak alleen nieuwe vakken, vakken die vaak al wat ingewikkelder zijn dan je vakken in het eerste semester. Dat blijft uiteraard ook subjectief. - Ga eens praten met de mensen van de studentenvoorzieningen. Zij weten altijd raad en zijn daarvoor opgeleid. Succes met je opleiding!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100