In mijn voorgaande baan is door mijn toedoen veel misgegaan. Nu moet ik weer gaan werken. Hoe herwin ik mijn zelfvertrouwen?

Ik voelde me (en was) in mijn voorgaande baan incompetent. Daardoor heb ik veel zelfvertrouwen verloren. Nu werk ik aan de nodige competenties, maar ondertussen moet ik weer aan de slag. Hoe herwin ik nu mijn zelfvertrouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor soort werk is het en wat is je opleiding/achtergrond?

Het beste antwoord

Je zou kunnen overwegen om een baan te zoeken die eigenlijk onder je niveau ligt. Zo weet je zeker dat je het aan kan, en zal de eerste stap niet meer zo moeilijk zijn. Of iets waarbij je wat minder verantwoordelijkheid hebt.
Als het weer wat beter met je gaat, en je hebt je zelfvertrouwen terug en de laatste nare ervaring ligt ver achter je -dan kun je weer proberen de lat wat hoger te leggen.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door te beseffen dat deze baan de andere niet is en dat je nu nieuwe andere taken en andere collegea hebt.

Ben je thuis incompetent? Nee? Waarom zou je het in je werk dan wel zijn. Gewoon je best doen en succesvol zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou via de uitkerende instantie een training on the job kunnen aanvragen. Of een reintegratiecursus.