is het lastiger een goede baan te krijgen als je een helix piercing hebt?

Ik wil graag een helix piercing maar ik hoor van mensen dat ik hiermee problemen kan krijgen met een baan zoeken. Ik wil graag advocaat worden maar heeft dit dan invloed of ik advocaat kan worden of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Nee, het is pas lastig als je niet kundig bent als advocaat. Een piercing geeft geen problemen, omdat je deze indien dat gevraagd word uit kan laten tijdens het beoefenen van je beroep, echter zal dat zelden het geval zijn, als advocaat.
een tatoeage geeft over het algemeen meer problemen, maar ook deze worden steeds vaker getolereerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf ook zo'n piercing gehad. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad bij een baan. Over het algemeen is je oor ook een maatschappelijk geaccepteerde plaats voor een piercing.

Je kunt zelf kiezen wat voor piercing je hier in doet. Tijdens een sollicitatiegesprek zou ik een niet te opvallende doen, of hem er helemaal uithalen. Want dat is het voordeel van een piercing, die kun je er uit halen.