welke vakkenpakket moet ik nemen om architect te worden?

Hoi ik zit nu op TL 3 de klas een we moeten over een paar dagen weten welke vakkenpakket je moet nemen , ik zou graag architect worden maar welke vakken heb je daar voor nodig en moet je na tl naar havo of MBO ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Om de titel 'architect' te mogen voeren, moet je de universitaire studie bouwkunde met succes hebben afgerond. Je bent dan ingenieur. Als vooropleiding heb dan (bijv.) het profiel Natuur & Techniek met wiskunde op het juiste niveau nodig. Via een aansluitende hbo-opleiding kun je ook naar de universiteit.

Toegevoegd na 6 minuten:
Tegenwoordig wordt die ingenieur "Master of Science" genoemd. Hbo Bouwkunde geeft toegang tot de opleiding bouwkunde op universitair niveau.
Computoon
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Volgens deze website http://nl.wikipedia.org/wiki/Theoretische_leerweg worden "[in] de theoretische leerweg (...) vier sectoren (Economie, Landbouw, Techniek en Zorg en welzijn) met hun bijbehorende vakkenpakketten en examenpakketten onderscheiden." Dan zal de sector Techniek de beste keus zijn voor een aankomend architect, lijkt mij.
Antoni
9 jaar geleden
Op diezelfde website staat: "De theoretische leerweg geeft de mogelijkheid tot doorstroming naar mbo-niveau 3 en 4 of naar de havo." De vraagsteller kan dus twee (of drie) kanten op na afronding van zijn huidige opleiding. Ik raad hem of haar aan bij een HBO of universiteit te informeren welke route het beste is om over een aantal jaren daar te kunnen worden toegelaten.