Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke studie als ik zowel webdesigner als webdeveloper wil worden?

Ik weet nog niet zo goed wat voor studie ik wil, maar het moet sowieso iets creatiefs zijn. Ik vind het ookleuk om met computers te werken zoals HTML, CSS. Maar is er een studie waar je webdesigner en webdeveloper kan worden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Webdesigner staat over de opleidingen tot het beroep van webdesigner:

"Opleidingen tot webdesigner

In principe is er geen opleiding nodig om als Webdesigner aan de slag te kunnen gaan. Een cursus om met een programma als Illustrator aan de gang te kunnen is soms al genoeg. Wel kan je bij een Grafisch Lyceum (MBO) of een HBO opleiding in Grafische Vormgeving goed alle benodigde vaardigheden onder de knie krijgen, waardoor je als Webdesigner een voorsprong hebt op diegenen die geen opleiding hebben gevolgd. Ook met een cursus webdesign kom je een heel eind.".

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Webdeveloper staat over de opleidingen tot het beroep van webdeveloper:

"Opleidingen tot webdeveloper

De webdeveloper kan een MBO opleiding Webdeveloper (niveau 4) gevolgd hebben, maar meestal is een HBO diploma in de richting van ICT of Informatiekunde nodig om aan werk te kunnen komen.".

Het lijkt er dus op dat de -benodigde- opleiding voor webdeveloper hoger is dan die voor webdesigner. De beste keuze lijkt mij dus een webdeveloper-opleiding (MBO Webdeveloper, HBO ICT of HBO Informatiekunde) uitgebreid met een cursus Webdesign.

Toegevoegd na 29 minuten:
Als je studie sowieso iets creatiefs moet zijn (zoals je aangeeft in je toelichting), wordt het wat ingewikkelder. Misschien moet je dan een andere combinatie kiezen van studies, waarbij de nadruk ligt op de studie tot webdesigner.
(Lees meer...)
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Superbedankt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding