Kun je 2 MBO opleidingen achter elkaar doen i.v.m. studiefinanciering?

Ik heb muziek gestudeerd aan een MBO-opleiding en wil verder studeren, maar nu een echt vak waarin ik kan groeien! Ik zit nu op een HBO opleiding, met veel wiskunde en elektro, en dat kan ik niet aan! Het gaat te snel en het niveau ligt te hoog! Elke dag na school doorwerken tot in de nacht is niet genoeg, dus ik kan er dan maar beter mee stoppen voor ik veel college geld moet terug betalen! Wel moet ik dit jaar iets om handen hebben, want ik ben niet van plan om weer de bijstand in te gaan! Ik vraag me af of het mogelijk is om ergens in te stromen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Ik heb dit ook gedaan. Was eerst gestopt en een maand later verder gegaan met een andere opleiding. Je moet automatisch aan gaan geven bij de duo wat je nu doet. daaruit kunnen ze achterhalen wanneer je gestopt ben en zul je het bedrag wat je in de tussen tijd gekregen hebt terug moeten betalen. Maar als je nu meteen kan instromen zonder te hoeven wachten op een andere opleiding is dit niet het geval. Maar dan moet je er wel voor zorgen dat er geen maanden tijd tussenzit.