Hoe gaat het beëdigen bij de politie in zijn werk? Zie uitleg.

Aangezien ik later graag politieagente wil worden, maar ik nu al best benieuwd ben hoe dat precies in zijn werk gaat. Dit gebeurt, als ik het niet mis heb, als je in dienst treedt? Maar is dit dan slechts een toespraak of meteen een hele ceremonie? Zijn er bovendien regels waarnaar de persoon in kwestie moet handelen tijdens de beëdiging?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Voordat je met de opleiding begint, en dus de selectierondes hebt behaald, ga je in uniform de eed of de belofte afleggen. Dit gebeurt waarschijnlijk bij de korpschef. Dit is dan ook de beëdiging. Hierbij wordt er inderdaad een toespraak gehouden door de korpschef. Jij moet alleen met twee vingers in de lucht de eed of de belofte afleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, er zijn regels waar je je aan moet houden.
Je krijgt een pittige training.
Je kunt meer info vinden op kombijdepolitie.nl