Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je met de nieuwe examenregels halen om een 3 als eindcijfer te compenseren?

Ik ben ontzettend slecht in scheikunde dus ik denk dat ik een 3 ga halen op mijn eindlijst. Wat moet ik dan halen als compensatiecijfer als ik verder geen tekorten heb? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
846
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom heb je scheikunde in je vakkenpakket gekozen als je er zo slecht in bent? Het is geen verplicht vak immers. Het zou jammer zijn als je op zo'n vak zou zakken!
Een 3 op de eindlijst betekent "gezakt", zelfs als je verder allemaal achten zou hebben. Een 4 kan eventueel wel, je zult dan -naast allemaal zessen- minstens een 7 moeten halen op een ander vak.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor Havo en VWO geldt (maar ik vermoed ook voor andere onderwijstypes):

"Met een 3 of lager ben je gezakt. Dat je met een 3 of lager zakt, geldt ook voor de verschillende onderdelen die meetellen voor het combinatiecijfer. Dat combinatiecijfer is het gemiddelde van de ‘kleine’ vakken die wel op de cijferlijst staan, maar waarvoor je geen examen doet. Voorbeelden zijn maatschappijleer, het profielwerkstuk, algemene natuurwetenschappen op het vwo en een aantal keuzevakken. "

Helaas!
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding