Hallo, kan ik mijn zoon verplaatsen naar ander school , heb slecht nieuws gelezen op de website van onderwijsinspectie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook eerst informeren op school wat ze doen om te zorgen dat hun waardering beter wordt. Scholen die slecht aangeschreven staan bij de inspectie, worden over het algemeen juist heel goed in de gaten gehouden en zijn bezig met allerlei verbeteringen. Dus als jij niet merkt dat het een zootje is en dat jouw kind daar onder lijdt, plus de school kan goed vertellen wat er gebeurt om te verbeteren, zou ik mijn kind daar lekker laten zitten en even afwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies Stippel! Wat is er precies zo slecht?

Antwoorden (1)

Dat hangt af van de nieuwe school. Als de nieuwe school je zoon accepteert, dan is het geen probleem. Maar meestal gaat het niet zo makkelijk. Vaak hebben scholen in een regio een gezamenlijk aannamebeleid. Populaire scholen krijgen veel aanmeldingen, meer dan ze kunnen plaatsen. Minder populaire scholen hebben dan vaak plek over. Door het centrale beleid worden leerlingen dan op een eerlijke manier over de scholen verdeeld.

De kans is dus groot dat de school van jouw keuze helemaal geen plaats meer heeft voor een extra leerling. Je zult dus even informeren bij die school.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie bamibal