Mag ik mijn dochter voor meerdere basisscholen inschrijven?

Mijn voorkeur gaat uit naar 1 basisschool hier in de buurt maar die is erg gewild, nu is er ook een andere optie van basisschool. Kan ik mijn dochter op meerdere voor de zekerheid inschrijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (1)

Je kán je kind op meerdere scholen inschrijven, maar gezien onderstaande link van de rijksoverheid zou dat niet nodig moeten zijn:

Geen plek

De school kan uw kind weigeren als er geen plek is. Uw kind wordt dan niet afgewezen, maar op een wachtlijst geplaatst en later toegelaten.

Openbare basisschool

Heeft een openbare basisschool geen plaats, dan zorgt de gemeente dat de leerling naar een andere openbare school kan.

Bijzondere basisschool

Is er op een bijzondere school geen plaats, dan moet het bestuur van de school zorgen dat uw kind (tijdelijk) op een andere soortgelijke school wordt toegelaten. U kunt ook zelf een andere school kiezen.