Kan ik van mij rugzakje een iPhone 4s kopen ?

Ik mag dit jaar 1000 euro uitgeven aan dingen die ik nodig heb voor school.
Nu is mijn oude mobiel kapot gevallen.
Ik gebruik me telefoon veel voor school.
Zou dit dus kunnen ?

Alvast bedankt !

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat geld is voor aangepast lesmateriaal. Het is niet om uit te geven aan de laatste hypes...

Dit geld kan je niet besteden aan een nieuwe mobiel. Het is zelfs niet bedoelt voor de aanschaf van schoolspullen, maar voor extra ondersteuning. Een mobiel, hoe handig ook, hoort sowieso niet bij de standaarduitrusting van een scholier, hoe anders pubers daar ook over mogen denken.

Bronnen:
http://www.meerpunt.nl/ouders/paginas/pube...

Nee, de rugzak is voor het inkopen van extra begeleiding en voor het aanpassen van bestaand lesmateriaal of het aankopen van aangepast lesmateriaal. Dat je je mobiel voor school gebruikt, is geen argument. Je schrijft ergens dat je hem gebruikt als agenda, rekenmachine, etc. Prima, maar een rekenmachine en agenda moet elke leerling zélf aanschaffen, en het nodig hebben van een agenda en rekenmachine heeft niets te maken met je handicap. Het geld uit het rugzakje is bedoeld om naast de extra begeleiding die de school kan inkopen, te gebruiken voor materialen die je specifiek op school nodig hebt (en dus niet spullen die je anders ook zou hebben maar die je toevallig ook op school gebruikt, zoals een mobiel) en die jij speciaal nodig hebt vanwege je handicap. Voor een leerling met bijvoorbeeld een spierziekte die geen boeken kan tillen zou je dan wel materialen kunnen aanschaffen als een e-reader voor schoolboeken of een mini-laptop om aantekeningen te maken als schrijven niet lukt en een gewone laptop te zwaar is, maar ik kan geen redenen verzinnen waarom een mobiele telefoon, en al helemaal specifiek een Iphone, een noodzakelijk hulpmiddel zou zijn vanwege iemands handicap. Daarbij: als jij die handicap niet had, zou je dan ook een Iphone willen? Als het antwoord op die vraag 'ja' is, lijkt het mij al duidelijk dat die Iphone bijzonder weinig te maken heeft met de reden dat jij dat rugzakje ontvangt. Een Iphone kun je dus niet aanschaffen vanuit het geld in je rugzakje, omdat je hem niet aanschaft voor school, en ook niet vanwege je handicap. Kleding gebruik je ook op school, maar dat kun je ook niet vanuit je rugzakje betalen. Eten doe je ook op school, en daarvoor geldt precies hetzelfde. Alle kosten die elke leerling heeft of waarvoor je zelf kiest om ze te maken, moet je zelf dragen. Alleen die dingen die voor jou vanwege je handicap onmisbaar zijn op school, zoals aangepaste leermiddelen of hulpmiddelen die je in de les nodig hebt, dáárvoor mag je het geld uit je rugzakje gebruiken.

En deze manier van 'denken' helpt dus het hele pgb en rugzakjes systeem op zeep. Dit is dus juist de reden dat al deze hulpmiddelen die vaak zo ontzettend nodig zijn streng ingekort of zelfs afgeschaft worden.....omdat mensen geld ruiken en dat voor onbelangrijke dingen (lees hebbedingetjes of luxe) gaan proberen in te zetten, op allerlei manieren en omwegen proberen ze er zelf beter van te worden.....in de foute zin van het woord. Ik heb in de loop der jaren al zoveel manieren voorbij horen komen van het zogenaamd logeren bij opa en oma waar geld voor staat, tot aan uren afnemen op een zorgboerderij zonder dat dat ook echt gebeurd.....geld word dan verdeeld onderling....triest. Antwoord op je vraag: Nee, dat is niet mogelijk nee want het gaat om aanvulling van de normale lesmaterialen waar jij door je 'handicap' geen goed gebruik van kunt maken....jou handen werken prima, je kunt ook pingelen met zo'n iPhone geval dus kun je ook prima een rekenmachine agenda en pen en papier gebruiken. Voor de 'wekkerfunctie' kun je trouwens wel een time timer krijgen vanuit het rugzakje....zijn wel niet zo hip als een iPhone, maar doen wel waarvoor ze bedoeld zijn, zonder afleiding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100