Heeft een school het recht om de herkansing op het volgend tentamen (examen) in te nemen bij spijbelen?

Dit gebeurd bij ons op school. Als je 3x heb gespijbeld vervalt het recht op een herkansing voor je volgende tentamen (examen).

Mag dit? (graag met bronnen (= )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja! Al zullen ze het omdraaien; als je minder dan drie keer spijbelt, heb je recht op een herkansing. Doe je dit niet, dan krijg je hem niet. Zo proberen ze je in toom te houden.
Bron; ik zit zelf in de vijfde en het is mij heel duidelijk uitgelegd door de schoolleiding. (geen probleemgeval hoor, gewoon voorlichting)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een schoolexamen wel maar een centraal examen mag iedereen herkansen wat er ook gebeurd.