hoe kan ik de kinderen uit mijn stageklas weer eigen maken na een les van mijn mentor?

ik loop stage in groep 4 en ik geef nog niet hele dagen les. Wanneer ik een les weer over neem van mijn mentor, heb ik het idee dat de kinderen niet meer "van mij" zijn. Heeft iemand een leuk idee, zodat de kinderen weer echt naar mij luisteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit heeft naar mijn idee vooral met je uitstraling te maken, als jij het zo voelt, voelen de kinderen dit ook. Dus sta zelfverzekerd voor de klas en eis met je stem en wat je zegt, maar ook met je houding de aandacht op.
Je kan daarbij ook gewoon duidelijk zeggen,' ik ga jullie wat vertellen, dus let op mij'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf werk ik in het VO, waar elke les een wisseling is, maar je zou de kinderen met een spelletje weer naar je toe kunnen trekken.

Een idee: zet de kinderen in een kring zo dicht op elkaar dat de schouders elkaar raken. Laat ze dan een halve slag rechtsom/linksom draaien. Dan gaan ze een rondje lopen als in een polonaise. En als verrassing: zeg stop en laat ze hun voorganger/ster de schouders (zachtjes) masseren. Dan helemaal omdraaien en degene die achter hen stond ook even een massage geven.

Daarna beginnen met je les.