Word ik met een Praktijkdiploma Boekhouden (PDB) toegelaten tot hbo Accountancy?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je nog geen 21 bent (en je hebt geen andere opleidingen afgerond) ben ik bang van niet: Vooropleiding: HAVO diploma VWO diploma Diploma MBO niveau 4 HBO propedeuse 21+ toelatingsregeling Bent u 21 jaar of ouder en beschikt u niet over de gewenste vooropleiding, dan kunt u toegelaten worden op grond van de 21+ toelatingsregeling. Ik denk dat bovenstaande lijstje in het algemeen zal gelden, en niet alleen voor deze opleidingsinstantie. PDB is een cursus op het niveau van MBO-4, maar het geeft (voor zover ik weet) geen compleet diploma MBO-4

Bronnen:
http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=2466

In ieder geval niet als je nog geen 21 bent. Ben je dat wel, dan kun je een apart traject volgen en als je aan de normen daarvoor voldaan hebt, kun je alsnog aan die opleiding beginnen. Toelaatbaar tot de hbo accountancy ben je met een voltooide opleiding op MBO-4 niveau, met HAVO (economie in het profiel) of VWO. De weg die je zou kunnen volgen: volg de opleiding MBA. Dat is een goede vervolgopleiding op PDF, op MBO+-niveau. Heb je die behaald (kan in een jaar) dan kun je aansluitend verder met SPD. Heb je dat behaald, dan kun je naar de post-HBO opleiding Accountant Administratieconsulent (NOvAA).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100