is een kennismakingsgesprek eigenlijk gewoon een sollictiatiegesprek?

Hoe kun je je op zon kennismakingsgesprek voorbereiden?

Toegevoegd na 24 minuten:
ik ben uitgenodigd bij een detacheringsbedrijf voor een kennismakingsgesprek maar het gaat wel over een functie.
Moet je dan daarna ook nog op gesprek bij de opdrachtgever van het det.bureau?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Ik kan uit je vraag onvoldoende informatie halen voor een gedegen antwoord. Heb je gesolliciteerd bij een bedrijf? Door wie word je uitgenodigd? Is het doel van dit gesprek bij de uitnodiging vermeld?

Ik zou me in ieder geval voorbereiden als op een gewoon sollicitatiegesprek: zorg voor een goede eerste indruk (verzorgd uiterlijk, positieve, vriendelijke en professionele uitstraling, op tijd komen, etc.). Zorg dat je al wat weet over het bedrijf of de instelling, zodat je gerichte vragen kunt stellen. Neem (ook) initiatief in het gesprek.

En je kunt gerust vragen hoe de procedure na de "kennismaking" verder zal verlopen.

Succes!

Toegevoegd na 13 minuten:
Het is inderdaad gebruikelijk dat je ook bij de opdrachtgever van het detacheringsbureau een gesprek zult hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een sollicitatiegesprek ga je op gesprek specifiek voor een functie.

Een kennismakingsgesprek is vaak 'luchtiger' van aard en is vaak bedoeld om te kijken of er op persoonlijk vlak een match is alvorens een procedure in te gaan.

Neemt niet weg dat de beoordeling of je geschikt bent al vanaf de eerste indruk is. Dus in dat opzicht is het niet minder belangrijk.