Als je VMBO bb heb kom je in principe op niveau 2 terecht. Ik denk wel dat je niveau 3 kan doen als je goede cijfers hebt Je zou eventueel bij het intake gesprek kunnen vragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wordt met een basisdiploma toegelaten tot niveau 2. Maar soms zijn er wel mogelijkheden om toch op een hoger niveau te komen. Het hangt af van afspraken die een ROC heeft gemaakt, en van plaats op de opleiding, en van je cijfers, en van de aanbeveling van je decaan of mentor. Het is zeker geen RECHT om op niveau 3 aangenomen te worden. En officieel mag het ROC je ook niet inschrijven op niveau 3. Wat wel eens gebeurt (als er dus ook aan al die voorwaarden wordt voldaan die ik net noemde), is dat je dan ingeschreven wordt op niveau 2 en dat je dan versneld (vaak al binnen een half jaar) doorstroomt naar niveau 3.