Is het mogelijk om een opleiding tandheelkunde in de VS te volgen?

Mijn oudste zoon die gaat volgend jaar Examen VWO doen met profiel N&G. Daarna wil hij tandheelkunde in de Verenigde Staten volgen. Is dat mogelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Jazeker is dat mogelijk. Je kunt je gewoon inschrijven voor een Amerikaanse universiteit. Daarnaast kan je zoon gewoon Nederlandse studiefinanciering aanvragen, die wordt gewoon naar Amerika overgemaakt.

Bedenk wel dat het collegegeld in Amerika erg hoog ligt (enkele tienduizenden euro's per jaar is geen uitzondering) en dat zul je dus wel zelf moeten betalen. Een mogelijkheid is een studiebeurs, maar voor de meeste Amerikaanse studiebeurzen moet je Amerikaan zijn.

Het kan dus, maar het is geen goedkope grap.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedenk net dat hij waarschijnlijk wel eerst op een Amerikaans college een pre-med opleiding zal moeten doen. Geen idee of hij daartoe gewoon toegang krijgt of eerst toelatingsexamen moet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
willemijn18
een jaar geleden
Kan je ook na dat jaar studeren weer verder gaan in Nederland aan de universiteit?