Als je een HBO thuisstudie gaat doen, ben je dan verplicht om een havo diploma te hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat bij thuisstudies altijd vermeld welke vooropleidingen je gehad moet hebben.

Antwoorden (3)

Als je aan een thuisstudie wilt beginnen dan heb je geen diploma's nodig. De geadviseerde vooropleiding is niet verplicht, maar met een lagere dan de geadviseerde vooropleiding, zal je het heel moeilijk krijgen om de studie te kunnen volgen.
Het is een leidraad voor het niveau van het studiepakket.
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dit klopt niet sorry, je MOET of een HAVO, VWO, MBO4 diploma hebben, of de 21+ toets doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVold heeft gelijk
Erkent HBO mag je alleen doen met een HAVO (of VWO) diploma, MBO 4 diploma, of na het doen van de 21+ toelatingstoets.

Anders mag het niet.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus van mij eenige juiste antwoord
Dit antwoord is kennelijk gebaseerd op de vraag of je studiefinanciering kunt krijgen voor die opleiding. Op zich lijkt me dit geen belemmering voor de opleiding. In tegenstelling tot HBO in dagopleiding, betaal je bij thuisstudie wel minimaal de kostprijs het zal het instituut dus worst zijn.