Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voor welk profiel kies ik als ik me aan wil melden voor de VAVO?

Ik wil de volgende vakken in m'n pakket: Economie, Wiskunde, Maatschappijleer, Aardrijkskunde en Duits.

Ik kan kiezen tussen de volgende profielen: Cultuur en Maatschappij, Economie en Maatschappij, Natuur en Gezondheid, Natuur en Techniek.

Ik dacht zelf aan Economie en Maatschappij, maar hoe zit het dan met m'n Wiskunde?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb m'n VMBO-TL diploma behaald met de bovenstaande vakken in m'n pakket. Nu wil ik mijn havo-diploma behalen, en me aanmelden bij de vavo.

Ik weet niet wat ik in moet voelen bij "profiel".

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huh? mijn neef is gezakt op de HAVO met Nederlands. Het lijkt mij niet dat je HAVO kunt halen via de VAVO. Daarvoor is deze opleiding toch niet voor bedoeld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar deze link: http://vavolyceum.rocmn.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch wel.. "Ben je (bijna) 18 en ben je toe aan een volwassen benadering? Durf je zelf verantwoordelijk te zijn voor je resultaten? Ben je bereid er hard voor te werken om je diploma te halen? Dan is het VAVO Lyceum iets voor jou!"

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor E&M moet je wiskunde A doen.

Kijk eens goed hier dan snap je hoe het zit en welk profiel en welke vakken je moet kiezen: http://profielkeuze.qompas.nl/havo/profielen-en-vakken.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

Maakt niet uit. Tot de VAVO wordt je met alle profielen zonder meer toegelaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is echt niet zo. Wat dacht je van de vakken waarvoor je gezakt bent. Die zul je toch echt moeten gaan volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier toch niet over zakken? Het gaat over het halen van een diploma na je 18de. Als je je HAVO-diploma gehaald hebt, wat de vraagsteller van plan is, wordt je toegelaten tot de VAVO.
Het hangt er een beetje van af. Mijn neef van 17 gaat er ook heen en is gezakt voor Nederlands. Dus dit vak moet er per se in zitten. Daarnaast mag hij nog 2 vakken vrij kiezen. De vakken waarvoor je gezakt bent moet je sowieso nog een keer doen. Daarnaast moet je school een positief advies uitbrengen aan de VAVO. Daarbij krijg je ook nog een intakegesprek zonder je ouders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding