Wat is precies een examendeelnemer? en moet ik dit aanvinken bij mijn aanmelding?

Ik kan dit aanvinken bij een aanmelding van een opleiding Mbo 3, Ik wil gewoon de opleiding volgen, moet ik dit dan wel of niet aanvinken?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik bedoel het met het starten van een nieuwe opleiding, die 2 jaar duurt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (2)

als je dit jaar examen doet voor je huidige opleiding ben je er een.
wat je kunt doen is als extra informatie geven dat je dit jaar examen doet voor ..... vul maar in, je huidige school/opleiding dus.

Toegevoegd na 47 seconden:
antwoord: ja, aanvinken bij je aanmelding.

Toegevoegd na 2 uur:
in dat geval is de vraag: wil je straks examen doen ? ja = aanvinken .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel het met het starten van een nieuwe opleiding, die 2 jaar duurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, echt helemaal fout dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan had ik dus mijn eerste antwoord moeten houden.
waar pelle haal jij 'extraneus' student vandaan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een ander woord ervoor. Zie maar: een extraneus staat ingeschreven als examendeelnemer en in het tweede deel zie je wanneer je dat doet en als je de eerste link had geopend had je geweten waar ik het 'vandaan' haal, daarom zet ik een bron in mijn antwoord. Wat was je eerste antwoord dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had je antwoord nog niet gelezen. mijn eerste antwoord was dat de nieuwe student alleen het examen zou afleggen; en als je gaat twijfelen... dan gaat het fout!
Nee, dit moet jij niet aanvinken: Een extraneus student is degene die de Overeenkomst Examendeelnemer heeft getekend. Deze student staat ingeschreven als examendeelnemer. De student volgt geen lessen of Beroepspraktijkvorming, maar legt alleen examens af. De student heeft geen recht op studiefinanciering.

Er kunnen verschillende soorten situaties zijn waarbij een deelnemer een examendeelnemer is/wordt o.a.:
1. Deelnemer is ‘klaar’ met de opleiding, hoeft geen lessen meer te volgen maar moet nog wel een (her)examen doen of op een examenuitslag wachten. Deelnemer heeft vanuit de OER nog recht op herkansing.
2. Deelnemer is ‘klaar’ met de opleiding maar heeft niet alles behaald en geen recht meer op herkansingen.
3. Iemand komt van ‘buiten’ om alleen een bepaald examen mee te doen.