Als de ZZP'er als rechtsvorm de eenmanszaak heeft dan is heeft hij voor de inkomstenbelasting de winst uit onderneming. Als de ZZP'er als rechtsvorm de BV heeft, dan heeft hij voor de inkomstenbelasting inkomen uit loondienst.

ZZP'er is zelf geen rechtsvorm. Het staat voor 'zelfstandige zonder personeel' en je kan dus zelfstandige zonder personeel in een eenmanszaak en in een BV zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een ZZPer hoeft niet perse een BV te hebben.
Sterker nog, de term zzper betekent gewoon dat je als zelfstandige bent ingeschreven bij de kvk.

Dat je daarnaast ook nog een BV hebt opgericht staat er los van.