Ik wil later HBO-Gebarentaal volgen, maar ik ga nu richting MBO-2. Wat voor vooropleiding kan ik het best volgen?

Ik wil later HBO-Gebarentaal volgen, maar ik ga nu richting MBO-2. Wat voor vooropleiding kan ik het best volgen? Ik woon in Utrecht en ik kan eventueel naar Amsterdam naar school.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zijn er in de toekomst lang niet zoveel gebarentolken meer nodig doordat veel dove mensen implantaten krijgen waarmee ze weer kunnen horen. Je moet je dus misschien afvragen of je hier later je boterham mee kunt verdienen.

Antwoorden (1)

Je zult een mbo4 opleiding moeten doen. Het maakt niet veel uit welke dus eerst je mbo2 dan je mbo3 en dan een mbo4 opleiding doen.

De HBO opleiding is alleen in Utrecht:

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/onderwijs/leraar-tolk-nederlandse-gebarentaal