Als 2 inhaal examens op dezelfde dag en dezelfde tijd, vallen hoe wordt dat dan gedaan?

Ik heb 2 examens gemist door problemen, deze moet ik dus inhalen in tijdvak 2. Maar nu heb ik gekeken wanneer dit is en nu zie ik dat allebij de vakken op dezelfde dag vallen en ook op dezelfde tijd. Hoe wordt dit dan nu gedaan? Moet ik een staatsexamen afleggen in de zomer? Heb ik eigenlijk nog recht op een herkansing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Ik weet niet wat jouw "problemen" waren, maar je moet wel een geldige reden hebben om een examen te missen. Ziekte, een ongeluk onderweg naar het examen, begrafenis van een familielid etc.
Volgens de regels mag je dan -als de directeur je redenen heeft goedgekeurd- maximaal 2 (her) examens doen in het tweede tijdvak. Eigenlijk herexamen, maar voor jou zou het gewoon je eerste examen zijn. Uit de regels kan ik niet opmaken wat er moet gebeuren met twee examens op hetzelfde tijdstip. Misschien moet je uitwijken naar tijdvak 3? Vraag er zo snel mogelijk naar (morgen dus) op je school. En stap dan naar de directeur, want dit moet goed en officieel geregeld worden. Veel succes met je examens!

Zie artikel 45 hieronder:

Toegevoegd na 59 seconden:
En ja: je hebt daarna ook nog recht op eventuele herkansing, in tijdvak 3.