Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb ik wiskunde A 1 of wiskunde A 1,2?

ik zit nu in 6 vwo en ik wil oefentoetsen maken, maar je hebt oefentoetsen voor wiskunde A 1 en voor wiskunde A 1,2... hoe kan ik weten welke ik heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik vermoed dat je oefentoetsen hebt van vóór 2007.
Vóór 2007 werd wiskunde in de tweede fase onderverdeeld in Wiskunde A1, Wiskunde A1,2, Wiskunde B1 en Wiskunde B1,2. De verschillende soorten wiskunde hoorden bij de vier verschillende profielen in de Tweede Fase.
In A1 zat veel kansrekening. Deze vorm van wiskunde was verplicht in het profiel cultuur en maatschappij. A1,2 gold als uitbreiding op Wiskunde A1. Verplicht in het profiel economie en maatschappij.

Bij de Vernieuwde Tweede Fase is wiskunde A echter weer teruggekomen als opvolger van wiskunde A1,2.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
wiskunde A1 is nu wiskunde C
wiskunde A1,2 is nu wiskunde A
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de nieuwe tweede fase hebben ze die namen alweer veranderd intussen. Wiskunde A1 werd in de oude tweede-fase profielen gegeven in Cultuur&Maatschappij, de andere profielen hadden Wiskunde A1,2 of een wiskunde-B variant.

Vanaf 2007 is Wiskunde A1, Wiskunde C gaan heten. Dat wordt alleen gegeven aan leerlingen die C&M hebben. Dus als je C&M hebt, en daar geen éxtra wiskunde bij hebt gekozen, dan heb je Wiskunde C, wat ongeveer overeenkomt met het oude Wiskunde A1. Als je E&M of N&G hebt, dan heb je Wiskunde A. Als je niet zelf voor B hebt gekozen tenminste, maar A is in die profielen standaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding