Telt een relevante bijbaan als werkervaring?

Ik doe nu de opleiding HBO Informatica en ik vroeg me af als ik (bijvoorbeeld) een php bijbaan neem naast mijn opleiding of dat relevant is voor mijn cv later. Daarmee doel ik natuurlijk op een betere (start)salaris en betere werk kansen. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan voor een starter zeker relevante werkervaring zijn. Hiermee laat je zien dat je de kennis en vaardigheden uit de opleiding ook werkelijk in de praktijk heb toegepast. Hiermee heb je een streepje voor op kandidaten die dat niet hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je was een halve minuut eerder ;)

Andere antwoorden (1)

Ja, natuurlijk. Hoe meer ervaring hoe beter. Door een bijbaan heb je meer (praktijk)kennis en zal je sneller gewend zijn in het bedrijf.
Sowieso op je CV zetten en het liefst de baas bij je bijbaan vragen of hij je reverentie wil zijn als je ergens gaat solliciteren.

Daarnaast is een relevante bijbaan ook erg goed voor het opdoen van contacten. Zo kom je makkelijker aan een baan en leer je van elkaar.