Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Telt een relevante bijbaan als werkervaring?

Ik doe nu de opleiding HBO Informatica en ik vroeg me af als ik (bijvoorbeeld) een php bijbaan neem naast mijn opleiding of dat relevant is voor mijn cv later. Daarmee doel ik natuurlijk op een betere (start)salaris en betere werk kansen. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat kan voor een starter zeker relevante werkervaring zijn. Hiermee laat je zien dat je de kennis en vaardigheden uit de opleiding ook werkelijk in de praktijk heb toegepast. Hiermee heb je een streepje voor op kandidaten die dat niet hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je was een halve minuut eerder ;)

Andere antwoorden (1)

Ja, natuurlijk. Hoe meer ervaring hoe beter. Door een bijbaan heb je meer (praktijk)kennis en zal je sneller gewend zijn in het bedrijf.
Sowieso op je CV zetten en het liefst de baas bij je bijbaan vragen of hij je reverentie wil zijn als je ergens gaat solliciteren.

Daarnaast is een relevante bijbaan ook erg goed voor het opdoen van contacten. Zo kom je makkelijker aan een baan en leer je van elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding