Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil de opleiding MWD gaan doen, maar ik heb wat moeite met Engels. Krijg je bij de opleiding veel te maken met Engels?

Krijg je veel les in Engels, wat is het niveau van de lessen en moet je veel Engelse boeken lezen?
ik kom van de Havo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
683

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Over het algemeen is op het HBO een goede beheersing van de Engelse taal niet erg noodzakelijk. Engelse tekstboeken zullen slechts incidenteel worden gebruikt, in tegenstelling tot bij veel universitaire studies. Leerlingen die van het VWO komen en niet goed zijn in het lezen van Engelstalige boeken, kiezen soms enkel en alleen vanwege hun moeite met het Engels voor een HBO-opleiding in plaats van WO.

Er zal wel van je verwacht worden dat je je een beetje kunt redden in het Engels, maar meer dan korte teksten en incidenteel een keer een tekstboek of een presentatie, zul je het waarschijnlijk niet zo heel vaak tegenkomen. Dit kan natuurlijk wel verschillen per Hogeschool, je kunt uiteraard navraag doen bij de decaan of docenten, als dit een groot struikelblok voor je dreigt te worden. Maar een gemiddelde beheersing van de Engelse taal op HAVO-niveau bij de start is voor de meeste HBO-opleidingen voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding