Hoe kan ik het beste de resultaten van een enquête verwerken?

Ik heb ten behoeve van mijn opleiding een enquête opgesteld,of ik het een enquête kan noemen weet ik niet eens zo goed want het zijn 15 open vragen.
Nu verwacht ik niet een groot aantal aanmeldingen,de enquête heb ik opgesteld voor een beperkte mensengroep.
Ik heb al een aantal aanmeldingen gehad.
Nu wil ik aan het eind van deze enquête wel een net overzicht maken van de antwoorden,naar alle waarschijnlijkheid zijn er een aantal overeenkomsten in de antwoorden op de vragen.
Hoe kan ik dit het beste en op een nette manier weer gaan geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (3)

Maak je enquete in dit gratis programma en je krijgt gewoon de uitslagen kant en klaar aangeleverd. Werkt perfect!

http://www.thesistools.com/

Toegevoegd na 11 uur:
Tip: een enquete opstellen is vreselijk moeilijk. Op een forum waar ik kom krijgen we zeker wekelijks een slecht opgestelde enquete van studenten. Laat de enquete door verschillende mensen controleren want je krijgt heel snel de verkeerde antwoorden of irritaties over de slechte vragen en de beperkte antwoordmogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enquête is al verstuurd?
Dan lijkt dit wel veel op een examen: dezelfde vragen, maar elk antwoord is in meer of mindere mate verschillend.

Verwerk vraag voor vraag.
Lees eerst tien antwoorden door, en maak dan wat categorieen.
Ga dan alle antwoorden verwerken en deel elk antwoord in een categorie in.
Uiteraard kom je steeds antwoorden tegen die 'nieuw' zijn. Vul de categorieen aan, en documenteer ook steeds je beslissingen, zodat je de indeling op een consistente wijze doet.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt meer als een reeks interviews. Ik neem aan dat je het uiteindelijk moet verwerken in een rapport/nota? Wij moesten altijd de uitwerkingen van de interviews toevoegen als bijlage. In het rapport behandel je dan de conclusies die uit de interviews de trekken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel interviews/enquêtes uiteindelijk zijn ingevuld. Anders blijf je bezig met die bijlagen hè ;)